Субота, 14.06.2025, 17:22
Вітаю Вас Гість | RSS

Українська мова для студентів ТДТЕПК

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 7
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Завдання і запитання для засвоєння нового матеріалу

 

 

Вправа 1. Прочитайте текст. Визначте стиль уривка. Дайте відповіді на питання:

-    Якими засобами людина може передавати думки і почуття?

  • Чому найуніверсальнішим засобом спілкування є словесна мова? Чим спричинене таке особливе становище мови?
  • Яким чином мова виконує роль соціальної спадковості?

Людина може передавати свої думки і почуття найрізноманітнішими способами. Думки й почуття музиканта виражаються в музичних звуках, художника – в малюнках та кольорах, математика – у формулах, геометричних фігурах тощо. Думки й почуття людини виражаються у її діях та вчинках. Але якими б засобами не передавалися думки, врешті-решт вони так чи інакше перекладаються на словесну ( звукову) мову – універсальний засіб серед використовуваних людиною знакових систем.

Таке особливе становище мови серед усіх комунікативних систем спричинене зв’язком мови з мисленням, яке продукує зміст усіх повідомлень, переданих за допомогою будь-якої знакової системи.

Взаємозв’язок мислення й мови, їхня тісна спорідненість спричинює те, що своє вираження думка отримує саме у мові. Саме за допомогою мови, писемного й усного мовлення думки людей передаються на величезні відстані, переходять від покоління до покоління. Саме завдяки мові думки та емоції окремих людей з їх власного надбання перетворюються на духовне надбання всього суспільства. Завдяки мові людина сприймає світ не лише власними органами  чуття і мислить не лише власним мозком, а органами почуттів і мозками усіх людей, досвід яких нею сприйнято за допомогою мови. Зберігаючи в собі духовні цінності суспільства, будучи матеріальною формою зберігання людської свідомості, мова виконує роль механізму соціальної спадковості. Завдяки цьому механізмові людина включається в культуру, стає її носієм, отже, гуманізується              ( олюднюється)

Звертаючись до інших людей, той, хто говорить чи пише, не тільки передає їм свої думки й почуття, але й спонукає до тих чи інших вчинків, переконує  в чомусь, наказує, просить, радить, відмовляє від якихось дій тощо. Слово - велика сила.

                                      ( З підручника філософії)

Вправа 3. Вільний диктант

Засвоюючи рідну мову, дитина засвоює не самі тільки слова, їх сполучення та видозміни, але безліч понять, поглядів на речі, велику кількість думок, почуттів, художніх образів. Вона засвоює це легко  і швидко . такий це великий народний педагог-рідне слово!

… Коли мова, якою починає говорити дитина, суперечить природженому її характерові, то ця мова ніколи не матиме такого сильного впливу на її духовний розвиток, який мала б рідна мова.                                                 (За К.Ушинським)

Вправа 4. Випишіть мовні огріхи, які є типовими порушеннями орфоепічних та акцентних норм у мові:

  • дикторів телебачення і радіо;
  • викладачів навчального закладу, в якому ви  навчаєтесь;
  • колег-однокурсників.

Вправа 5. Поясніть, як ви розумієте слова Івана Огієнка: « Для кожного народу мусить бути тільки одна літературна мова й вимова, тільки один правопис».

Вправа 6.  Побудувати текст-роздум, взявши за тези такі висловлювання:

1.Скільки мов ти знаєш, стільки разів ти людина.

2.Роль мови у самовираженні особистості є надзвичайно важливою.

3.Виняткове значення для формування й самовираження особистості має рідна мова

4.Листку подібний над землею, що вітер з дерева зрива , хто мову матері своєї, як син невдячний, забува.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Copyright MyCorp © 2025
uCoz