Субота, 14.06.2025, 16:22
Вітаю Вас Гість | RSS

Українська мова для студентів ТДТЕПК

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 7
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Завдання і вправи

Дайте відповіді на запитання:

 

  1. Що означає знати мову своєї професії?
  2. Назвіть головну ознаку мови професійного спілкування?
  3. Яке головне завдання мови професійного спілкування?
  4. У чому виявляється чистота професійної мови?
  5. Що означає поняття «публічне мовлення»?
  6. Назвіть  види і жанри публічних виступів.
  7. У чому виявляється  своєрідність публічного мовлення серед інших видів мовлення?
  8. Яка структура доповіді?
  9. Яке завдання вступу під час доповіді? основної частини? висновків?
  10.  Користуючись рисунком 1. «Структура професійної публічної промови» розкажіть, як ви  будете будувати публічний виступ?
  11.  Які тактичні прийоми ви використаєте під час публічного виступу?

 

■ Завдання і вправи

 

1.Прочитайте поданий текст. Визначте особливості мови Вашої професії.

     Особливістю професії працівника галузі культури є те, що  більшу

частину часу він знаходиться перед аудиторією. Тому його мовлення   повинне бути природним, чітким, звучним.   Безумовним є дотримання норм літературної мови .   Не потрібно говорити надто голосно. Під час роботи з мікрофоном слід враховувати його технічні можливості.

         Гарне звучання є результатом не тільки сили звуку, а чіткості мовлення, вмілого користування засобами логічної виразності (логічний наголос, логічні паузи).

         Найважливішим моментом у діяльності є вміння спілкуватися – як неодмінна умова живого зв’язку з глядачем, слухачем.

         Для представників  професій галузі культури необхідно  уміти діяти словом. Треба мати живе бачення того, про що говориться, щоб донести свої переживання до глядача. Це повинен бути фахівець, що володіє культурою мовлення. Для цього він повинен працювати над своїм мовним апаратом. Слабка техніка мовлення, недостатність культури мови призводить до недбалої вимови тексту, невдалої побудови речень, непрофесійної дикції.

 

2. Визначте мету і складіть тезовий план публічної промови за наведеним афоризмом.

Характеризувати людей треба не тільки за тим, чого вони не знають, а й по тому, що і як знають.

 

3.Визначте концепцію публічної промови «Рідна мова – найдосконаліше знаряддя професіонала».

  1. Складіть текст своєї промови «Як ефективно переконати?» для однокурсників за наведеним нижче тезовим планом. Проілюструйте достатніми яскравими прикладами кожен пункт плану.
  • Справити приємне враження на слухачів своїм зовнішнім виглядом, поведінкою, манерами, встановити з ними контакт.
  • Бути натхненним.
  • Знайти необхідні аргументи, правильно їх упорядкувати і сформулювати.
  • Спрогнозувати  можливі контраргументи.
  • Обрати форму дискусії, а не лекції.
  • Уточнити зміст невідомих слів, термінів, абстрактних понять.
  • Якнайшвидше визначити головні проблеми і зосередити зусилля на їх розв’язанні.
  • Вилучити питання, які не мають істотного значення для доведення тези.
  • Поступитися опонентові всім, чим можна поступитися, і не стверджувати нічого, що неспроможні довести.

 

Завдання 5. Що є  особливо важливим для Вас як майбутніх працівників галузі культури:

  • любов (до чого? до кого?)
  • заняття (чим?)
  • інтерес (до чого?)
  • захоплення (ким? чим?)
  • знання (кого? чого?)
  • навички (які?)

Завдання 6. Підготуйте презентацію професії, яку ви освоюєте, навчаючись у коледжі?

  • Чим приваблює професія?
  • Що вам відомо про цю професію? (історичний екскурс)
  • Наскільки вона важлива, актуальна на сьогодні, на перспективу?
  • Які ділові, моральні якості допоможуть Вам у професійній діяльності?
  • Ким ви бачите себе у майбутньому?

 

Завдання 7. Підготуйтесь до бесіди про вашу професію, використавши поданий матеріал

Поговоримо:

  • про професію;
  • про вибір професії;
  • про професійний рівень;
  • про професійну майстерність;
  • про професійну підготовленість;
  • про професійну придатність;
  • про професійну лексику;
  • про професійну грамотність;
  • про професійну культуру;
  • про професійні якості;
  • про професійну діяльність;
  • про професійне визнання;
  • про професійне мовлення;
  • про професійне спілкування
  •  

Подискутуємо про те:

  • як знайти свою професію;
  • що впливає на вибір професії;
  • хто впливає на вибір професії;
  • які на сьогоднішній день більш престижні професії;
  • яка суспільна значущість вашої майбутньої професії
  • чи потрібні навички роботи з людьми в майбутні професійній діяльності.
  •  

Який критерій вибору професії ставити на передній план:

  • творити, створювати нове;
  • постійно вдосконалювати набуті уміння й навички;
  • бути корисним людям;
  • мати повагу, авторитет;
  • уміти спілкуватися з людьми;
  • реалізувати свій розумовий, творчий потенціал.

 

Які позитивні якості в собі розвивати:

  • вихованість, тактовність, стриманість;
  • доброзичливість, благородство;
  • наполегливість, працелюбність, рішучість;
  • витримку;
  • розвиток творчості.

 

Які негативні якості в собі викорінювати:

  • неорганізованість, поверховість знань;
  • безвідповідальність;
  • невпевненість, сором’язливість;
  • нетактовність, нескромність;
  • байдужість.
  •  

Ви за спеціальністю:

  • організатор культурно-дозвіллєвої діяльності;
  • керівник аматорського хорового колективу;
  • керівник оркестру народних інструментів;
  • керівник хореографічного колективу;
  • керівник гуртка, студії декоративно-прикладного мистецтва;
  • бібліотекар;
  • секретар-референт.

Завдання 8. Визначте особливості мови Вашої професії.

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Copyright MyCorp © 2025
uCoz