ТЕМА 2.2. Структура ділового спілкування. Техніка ділового спілкування. Мовленнєвий етикет.
Ключові поняття: спілкування, ділове спілкування, бар’єр у спілкуванні, етикет, мовний етикет, мовленнєвий етикет, службовий етикет, публічний виступ, бесіда, ділова бесіда, службова нарада
ПЛАН
- Форми та функції ділового спілкування.
- Бар’єри в спілкуванні та шляхи їх подолання.
- Основні види ділового спілкування: публічний виступ, ділова бесіда, службова нарада .
- Мовленнєвий етикет.
Студенти повинні
знати:
- скарбницю народної мудрості про культуру спілкування;
- національні особливості українського мовленнєвого етикету;
- етикетні формули спілкування;
- правила етикету під час ведення переговорів, укладення договорів тощо;
- мовленнєві одиниці із значеннями: прохання, вибачення, згоди, прощання;
- особливості комунікації працівників галузі культури;
- стиль, манери поведінки з партнерами.
уміти:
- використовувати етикетні моделі під час спілкування (виступи, доповіді, обговорення);
- орієнтуватися в ситуаціях (влаштування на роботу , проведення ділової бесіди);
- виконувати ситуаційні завдання на знання особливостей мовленнєвого етикету: лексичні, стилістичні вправи (слововживання, фразування, редагування тощо);
- складати діалоги, полілоги з використанням етикетних форм комунікації;
- бути цікавим, культурним співрозмовником.